History and its educational relevance for overcoming tensions in current times
Call for Papers
CfP Issue 2
CfP Issue 3
Submissions
Article formats
For Authors
Review Criteria
Editorial Process
Editorial Policies & Publication Ethics
Archiv
Aktuelle Ausgabe
HTCE Lectures
HTCE Lecture Archive
Lecture 3 - Winter 2024/25
Über die Zeitschrift
Über uns
Editorial Team
Kontakt
eterna
Registrieren
Einloggen
Sprache ändern. Die aktuelle Sprache ist:
Deutsch
English
Registrieren
Einloggen
Sprache ändern. Die aktuelle Sprache ist:
Deutsch
English
Bd. 2 Nr. 1 (2025)
,
Editorial
Bd. 2 Nr. 1 (2025)
History and its educational relevance for overcoming tensions in current times: Editorial
Editorial
https://doi.org/10.12685/htce.2129
Veröffentlicht 2025-08-01
Paul Zanazanian
+
−
Martin Nitsche
+
−
Paul Zanazanian
McGill University, Department of Integrated Studies in Education, Faculty of Education, Montreal, Canada
https://orcid.org/0000-0001-5044-162X
Martin Nitsche
FHNW School of Education, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland, Aarau
https://orcid.org/0000-0003-4261-5583
PDF (English)
Schlagworte
history education
teaching disciplinary history
historical consciousness
teaching history for current times
history in times of crisis
https://doi.org/10.12685/htce.2129
PDF (English)
Dieses Werk steht unter der
Lizenz Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International
.
Copyright (c) 2025 The Author(s)
×
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Passwort vergessen?
Eingeloggt bleiben
Einloggen
Kein Konto?
Hier registrieren